Waarom zou Feyenoord in zijn zoektocht naar een scorende
spits eigenlijk nog altijd niet bij de redactie van Hallo Horst aan de Maas zijn beland? Die geeft immers bijna
wekelijks blijk van haar scorend vermogen. Nou dient natuurlijk gezegd dat de
Horst-sweet-Horst-voorzetjes – doorgaans vanaf de linkerflank gegeven – altijd
op maat zijn, maar ook voorzetjes op maat moet je eerst nog maar eens tot
doelpunt zien te verheffen. En Hallo
slaagt daarin telkens weer met verve. Daarom durf ik de stelling aan: met Hallo Horst aan de Maas in de spits is Feyenoord
dit seizoen verzekerd van minimaal twintig doelpunten.
Ook afgelopen week was Hallo
weer productief. Het Saarwegvoorzetje dat Horst-sweet-Horst op 21 juli gaf, werd
donderdag bekwaam tot doelpunt gepromoveerd (Horst-sweet-Horst-voorzetjes zijn
soms wel lang onderweg – dat is straks bij Jean-Paul Boëtius en Bilal
Basaçikoglu of Ruben Schaken wel anders). Bondig samengevat komt het er op neer
dat Horst-sweet-Horst op 21 juli de vraag opwierp waarom de Saarweg in America
enkele dagen eerder was verhard, terwijl het gemeentebestuur asfaltering een
jaar eerder nog categorisch van de hand had gewezen (klik hier). Hallo deed navraag bij de gemeente (klik
hier) en komt tot de conclusie dat er twee redenen zijn voor de verharding. In
de eerste plaats bleef de onverharde Saarweg ondanks ‘toevoeging van een
milieuvriendelijke bodemverharder en stabilisator’ in droge perioden
stofoverlast veroorzaken. Bovendien had het toegenomen zware transport over de
weg tot een verdere verslechtering van de situatie geleid.
Puik stukje werk van Hallo!
Maar daar bleef het niet bij: ook op de subvraag van Horst-sweet-Horst of belanghebbenden
dan wel kuilenveroorzakers in de buidel hebben getast om de asfaltering te
bewerkstelligen geeft Hallo antwoord.
‘Een bedrijf dat ging uitbreiden, [heeft] een financiële bijdrage aan de
werkzaamheden gedaan’, zo liet een gemeentelijk woordvoerder het wakkere
weekblad weten. Wat ik me dan weer afvraag: hoe hoog was die bijdrage? Heeft de
gemeente die bijdrage als eis gesteld? Wat als dat bedrijf die bijdrage niet
had geleverd? Gebeurt het vaker dat bedrijven de aanleg van wegen of andere
infrastructurele werken sponsoren? Is de gemeente niet bang voor precedentwerking?
Hebben onverharde wegen met kapitaalkrachtige aanwonenden een grotere kans op
verharding dan onverharde wegen met armlastige aanwonenden?
Als het niet tot die droomtransfer naar Feyenoord komt,
lezen we de antwoorden op deze vragen binnenkort ongetwijfeld in Hallo Horst aan de Maas.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten