vrijdag 28 maart 2014

Klein mysterie 547 – Kiezersbedrog (2)

‘Wij hebben geen kandidaten die er per definitie niet in willen’, mailde Essentie-lijsttrekker Bram Hendrix op 5 maart in reactie op de vraag van Horst-sweet-Horst of élke bij de gemeenteraadsverkiezingen met voorkeurstemmen gekozen kandidaat zijn of haar zetel daadwerkelijk zou gaan bezetten. En tóch neemt de met voorkeursstemmen gekozen nummer 21 van de kandidatenlijst van Essentie, Ellen Jacobs-Vervoort, haar zetel niet in. Ik schreef hierover gisteren een boos stukje en mailde Bram Hendrix vervolgens:

Dag Bram,

Je zult hopelijk begrijpen dat ik ernstig teleurgesteld ben in jou en Essentie. Ik heb die teleurstelling van me afgeschreven in een zojuist gepubliceerd stukje. Reageren mag natuurlijk (graag zelfs!).

Met vriendelijke groet,

Wim   
Vanochtend volgde de reactie van Bram:

Hoi Wim,

Dank voor je bericht, fijn dat ik de mogelijkheid krijg om te reageren want de situatie ligt toch wel iets anders. Ellen wilde zelf namelijk heel graag de raad in, maar het raadswerk blijkt in strijd met de regels die de bank hanteert als nevenfunctie. In de bijlage
(klik om te vergroten, WM) het persoonlijke bericht van Ellen. Ik ben graag bereid tot een verdere telefonische toelichting, en wil ook vragen om met respect met deze situatie om te gaan.

Groet!!

Bram Hendrix
Telefonisch spraken we vervolgens af dat ik zou reageren op de reactie van Bram, dat Bram daar dan desgewenst weer op kon reageren en dat we daarmee de discussie zouden besluiten. Zo gezegd, zo gedaan: klik hier voor het vervolg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten