‘Het station dat iedereen wil’, las ik laatst ergens op internet. Het ging over
station Grubbenvorst, een station dat er niet is, maar er dus volgens
‘iedereen’ wel moet komen. Is dat wel zo? Wil ‘iedereen’ een station in
Grubbenvorst? Zelf weet ik eigenlijk helemaal niet zo zeker of ik station
Grubbenvorst wel wil. Zo vraag ik me af of bezoekers en werknemers van de
bedrijven op Greenport Venlo en van de Brightlands Campus niet beter af zijn
met een pendelbusdienst vanaf station Blerick en/of Venlo. En wegen die paar
minuten tijdwinst die treinende Grubbenvorstenaren boeken als hun dorp over een
station beschikt, op tegen de miljoeneninvesteringen? En hoe duurzaam (daar is
het woord weer) is de aanleg van een nieuw station en alles wat daarbij vooral
infrastructureel komt kijken?
N.B. Dit stukje verscheen eerder deze week in licht gewijzigde vorm in ViaHorstaandeMaas (klik hier)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten