maandag 13 augustus 2012

Klein mysterie 365 – Niet poepen (2)

‘Ben jij die hondendrollen ook zo moe?’
‘Ze moesten ze tegen de muur zetten.’
‘De honden?’
‘Nee, de baasjes. Die honden zelf die weten niet beter.’
‘En als hondenmest nou nog maar ergens goed voor was.’
‘Nee, zelfs vleesetende planten groeien er niet beter door.’
‘Als we er eens iets aan deden?’
‘Maar wat?’
‘Een verbodsbord plaatsen?’
‘Veel te duur, man.’
‘Nee, ik bedoel geen officieel bord, maar zelf iets maken.’
‘Oh …’
‘Kijk hier, een mooie plank heb ik al.’
‘Nou de verf nog.’
‘Verf? Een dikke viltstift is goed genoeg.’
‘Wat zetten we erop?’
Verboden te poepen?’
‘Te lang.’
Niet poepen?’
‘Beter.’
‘Ok. Zo goed?’
‘Ja. Al is niet helemaal duidelijk dat het om hondendrollen gaat.’
‘Klopt. Zal ik er nog een hondendrol achter tekenen? Is nog ruimte voor.’
‘Lijkt me beter, ja.’
‘Zo goed?’
‘Mooie drol! Als je er nog een uitroepteken achter zet, is het wat mij betreft helemaal af.’
‘Of moet er nog een kruis door die drol? In Horst wonen veel analfabeten.’
‘Ja, zet er maar een kruis door, dan weet iedereen wat de bedoeling is.’
‘Niet poepen!’
‘Inderdaad. Of klinkt dat wat te onvriendelijk?’
‘Ik zou er nog a.u.b. voor kunnen schrijven?’
‘Doe maar, dan heeft niemand wat te mauwen.’
‘Toch blijven sommige mensen hardleers.’
‘Vertel mij wat.’
‘Dan zitten we nog steeds opgescheept met die drollen.’
‘Weet je, misschien moeten we dat voor zijn.’
‘Hoe dan?’
‘Er nog iets bij schrijven dat ze ze zelf op moeten ruimen.’
‘Briljant! Wat dacht je van of anders opruimen? A.u.b. niet poepen of anders opruimen.’
‘Prima.’
‘Dat komt er dan wel boven te staan, erachter is geen ruimte meer.’
‘Maakt niet uit.’
‘Zoiets?’
‘Perfect!’
‘Maar die analfabeten dan?’
‘Verrek, ja!’
‘Een plastic zakje aan de plank hangen?’
‘Goed idee.’
‘Maar laten we er dan wel meteen een drol in doen, dan is helemaal duidelijk wat we bedoelen.’
‘Het enige wat volgens mij toch nog een beetje onduidelijk is, is dat het om hondenpoep gaat.’
‘Wacht, dan schrijf ik er nog twee keer honden onder.’
‘En als je dan toch bezig bent, zet er dan ook nog maar iets over het opruimen bij. Bijvoorbeeld dat ze de drollen ook in een doos kunnen doen.’
‘Wat dacht je van honden (doos) opruimen?’
‘Niks meer aan veranderen, mooi zo laten.’
Ongeveer zo moet het zijn gegaan, met dat plankje met opschrift bij de volkstuintjes aan de Gastendonkstraat in Horst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten