maandag 3 maart 2014

Intermezzo – CDA-campagne

Het CDA in Horst aan de Maas vertoont opvallend veel overeenkomsten met schrikkeldag: vier jaar lang zie, hoor of lees je er helemaal niets van, dan ineens is ie er weer en vervolgens lijkt ie opnieuw voor vier jaar van de aardbodem te zijn verdwenen. Op het moment verkeren we in de fase dat het CDA zich weer uit z’n slaapstand heeft bevrijd. En dat zullen we weten ook, dus carnaval of niet, de CDA-campagnetrein dendert lustig voort.
Berichtte Horst-sweet-Horst vorige week al over de fantastische muzikale ouderenmiddag voor iedereen, dit keer kunnen we melding maken van het uitdelen van vlaaien aan carnavalsvierders, het trakteren op appels en het bezorgen van groene eieren op een CDA-bakfiets. Naar verluidt staan voor komende week op het programma: het verwijderen van eksterogen bij hulpbehoevende 75-plussers, het beFlügelen van jongeren die voor het eerst stemgerechtigd zijn en het spelen van ballenjongen bij alle voetbalclubs in deze mooie gemeente. Als het allemaal maar niets met politiek te maken heeft of over de inhoud gaat: daar zijn anderen veel beter in en je moet natuurlijk wel iedereen in z’n kracht laten. ‘Daarvoor staan we niet aan de lat’, zouden Huub Dinghs en Kees van Rooij zeggen.
Intussen zijn de CDA-gemeenteraadskandidaten druk bezig zichzelf op Facebook in hun eigen kracht te zetten. Olaf Terpstra bijvoorbeeld, nummer 21: ‘De campagne is in volle gang. Ik zoek nog plaatsen in Horst aan de Maas waar ik een fantastische poster mag ophangen. De poster is tijdelijk, ik natuurlijk niet! Wie op wie mag ik verblijden met een bezoek? Ik kom hem natuurlijk zelf brengen en ophangen.’
Bert Nobel, nummer 16, heeft ook al posters in de aanbieding: ‘Posters te verkrijgen bij mij. 077 4633517 of l.nobel@nobeladvies.nl. Kom ik ’m zelf ophangen of in de tuin zetten.’
Met enig geluk krijg je er bij John Jenniskens, nummer 3, zelfs een gratis handtekening bij: ‘Ik heb gewoen mooie CDA posters thuis liggen, staat wel mijn gezicht op (dus beeld vullend). Wie er eentje gratis wil hebben en voor de raam wil hangen (voor 19 maart) even berichtje achterlaten met adres dan kom ik die de komende weken even persoonlijk brengen (in Grubbenvorst). Bij elke 10e persoon die zich zal melden zal ik een handtekening op de poster zetten (-; Alvast bedankt.’
En Alex Janssen, nummer 12, heeft voor iedereen die hem liket behalve een gratis (!!!) poster zelfs een ‘leuke verrassing’ in petto: Zo, de persoonlijke campagne kan beginnen voor gemeenteraadsverkiezing CDA Horst aan de Maas. Voor degene die niet kunnen wachten. Iedere like is een gratis poster die ik persoonlijk op kom hangen achter u raam!! En U ontvangt daarbij nog een leuke verrassing.’
Help me even, wat was ook alweer de verkiezingsleus van het CDA Horst aan de Maas voor de gemeenteraadsverkiezingen: Met z’n allen voor ons eigen of toch Samen voor ons eigen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten