maandag 6 juli 2015

Intermezzo – Bob

Dagblad De Limburger suggereerde afgelopen zaterdag dat Bob Vostermans een van de kandidaten is voor de tussentijdse opvolging van de Venlose wethouder Ramon Testroote. Horst-sweet-Horst vroeg de anderhalf jaar geleden aangetreden Horster wethouder uiteraard om een reactie.
Is de suggestie van Dagblad De Limburger uit de lucht gegrepen?
Bob Vostermans: ‘Terechte vraag, die op de juiste plaats is geland. Dat wil ik duidelijk zo afconcluderen. Ik denk dat ik ’m even terugpak.’
Dus u ontkent niet dat u in beeld bent voor een wethouderschap in Venlo?
Bob Vostermans: ‘Ik wil daar uiteraard niet op sturen maar uiteindelijk willen we allemaal wel het totaalplaatje zien. Daar sta ik voor aan de lat en dan moet je heel duidelijk met elkaar die stip zetten. Dat is hoe ik erin zit.’
Maar u bent pas anderhalf jaar in Horst aan de Maas. Uw klus hier zit er toch nog niet op?
Bob Vostermans: ‘Die wil ik graag mee terugnemen, daar committeer ik me aan. Het triggert me wel. Laten we zo zeggen: met z’n allen hebben we ons in de positie gebracht om kennislijnen uit te zetten, laat ik daar duidelijk in zijn. Er moet een goede argumentatie onder liggen, als we ’m even aan de voorkant pakken.’
Dus van kiezersbedrog is in uw ogen geen sprake?
Bob Vostermans: ‘Het is niet onlogisch dat je nu eerst die vervlechting doet. De geruststelling ligt voor mij meer in de tweede lijn. Daar zijn we duidelijk in de lead. Maar ik zeg u toe dat ik dat uitzoek. Dan pak ik de vragen terug zoals die er nog lagen.’
Ziet u nog andere beren op de weg?
Bob Vostermans: ‘Laat ik ’m zo pakken: dat hangt ervan af welk nieuw construct je met elkaar gaat optuigen. Er liggen uiteraard nog problemen wat betreft de spaghetti, maar daarvoor staan we met z’n allen aan de lat. Als dat de leidende lijnen zijn, is dat wat mij betreft ook in lijn met het speelveld dat er ligt.’
Dus we mogen er van uitgaan dat u over enkele maanden naar Venlo vertrekt?
Bob Vostermans: ‘Laat ik ‘m zo neerleggen: los van hoe smart je je doelen maakt, mag u afconcluderen dat ik daar ga landen.’
En waar precies?
Bob Vostermans: ‘Aan de voorkant! Zo zit ik er nu eenmaal in.’

1 opmerking: