vrijdag 2 oktober 2015

Intermezzo – Tweetbundels (2)

Hotter dan hot zijn ze op het moment, Jan Dirk van der Burg en zijn Tweetbundels. Neem alleen vandaag al:
-  de eerste drie pagina’s van katern V van De Volkskrant zijn geheel aan de Tweetbundels gewijd;
‘informatiebemiddelaar’ Raymond Snijders geeft op Vakblog uitvoerig antwoord op de vraag naar het auteursrecht op tweets en op de vraag of Jan Dirk toestemming had moeten vragen voor zijn ‘retweets op papier’ (klik hier);
TV Rijnmond zendt een korte reportage uit over Jack Feijtel, de twitterende karpervisser uit Bergschenhoek die hoofdpersoon is van een van de Tweetbundels (klik hier, klik op Rijnmond Nieuws 2 oktober en ga naar 9.10 minuten).
En dan was er natuurlijk het glorieuze optreden van Jan Dirk woensdag in De Wereld Draait Door (bekijk het hier). Jan Dirk werd in die uitzending geflankeerd door Arie-Wim Boer (https://twitter.com/awboer) en Lionel (https://twitter.com/lexxxusthedon), ook al twee uitverkorenen voor een Tweetbundel. Arie-Wim en vooral Lionel deden het prima. En toch had ik liever iemand anders aan tafel zien zitten: onze eigenste Elly Michiels-Fleuren. Jan Dirk noemde de twitterende Melderslose varkenshoudster wel, maar daar bleef het bij. Hoe anders had het kunnen zijn! Een representatieve selectie uit de Elly-tweets (https://twitter.com/elly_emf38) van woensdag:
Kreeg deze namiddag een telefoontje om tafelgast te zijn bij #dwdd maar was balen genoeg niet te doen vanuit Zuid-Limburg. Tja, had ik het eerder geweten... Maar wie weet indirect toch aan tafel, een beetje aanwezig met de #twitterbundel #uniek. Alleen al gevraagd zijn is best een eer #dwdd.

Leuk om mezelf bij de @dwdd te zien #twitterbundels. Niet in persoon maar toch aan tafel geweest #uniek. Ben toch in beeld geweest en met naam benoemd dussss.... Jaja... Heel erg leuke verrassing. De #varkenshouderij is benoemd vanavond. Leuke opmerking van de buurvrouw: “Tja en dan lig je ineens bij Mathijs op tafel. Haha. Leuk!” #dwdd #tweetbundel ;-).

Vandaag nog een keertje op tv maar nu Op de stoel bij @Reindonk #mezelfzijn [klik hier]. Dingen komen gewoon op m’n pad, leuke dingen en soms minder leuke, aan mij de keuze wat ermee te doen, niet altijd makkelijk maar wel “mij”. Vandaag dus ook mogen ervaren… bv niet koste wat het kost naar Hilversum “jagen” voor #DWDD. Gemiste kans?? Misschien… Maar ondanks t niet fysiek aanwezig zijn, wel mooi met “mijn” #Tweetbundel en met naam genoemd bij #DWDD aan tafel :-) Dank aan #Jandirkcom. En vervolgens is vandaag ook nog het interview met @LeivdPrei online gekomen en waarin veel gevraagd en gezegd is over de #Agro. En waarbij ik hoop dat velen kunnen waarderen wat en hoe ik het benoemd heb, van Ot en Sien tot de high-tech van @MarcelKuijpers.

Al deze dingen en nog veel meer… ik vraag er niet om… Ik zal het nooit voor iedereen goed kunnen doen. Wil ik ook niet want dat zou betekenen dat iemand geen eigen identiteit zou hebben … Ik hoop alleen dat mensen ook mij willen zien zoals ik gewoon ben, het gaat namelijk niet om MIJ… het moet gaan om het samen!! Maar wel op een eerlijke manier, niet bang zijn om het gesprek te voeren, elkaars mening respecteren en samen zoeken naar oplossingen… Elk huisje heeft zijn kruisje en bij de 1 liggen er meer onder de dakpannen dan bij de ander…het vormt je maar blijf wel altijd bij jezelf! Slaap lekker!! En iedereen dank jullie wel voor de leuke reacties die ik al heb mogen ontvangen op #DWDD en #Reindonk :-)
Klik hier om voor vijftien euro de Tweetbundel van Elly te bestellen. Zoals maandag al gezegd (klik hier): die bundel mag in geen enkele boekenkast in Horst aan de Maas ontbreken. En haast u, want bestellen is alleen de komende 39 dagen mogelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten