maandag 2 juli 2012

Klein mysterie 358 – Zigeunertypes (2)

Doodzwijgen? Weer met argumenten komen? Moet ik soms gaan dreigen? Of zal ik m’n kritiek sarcastisch verpakken? Of cynisch? Een vaderlijke toon aanslaan wellicht? Of een belerende? Zal ik op zoek gaan naar een verklaring? Of toch maar de botte bijl hanteren? Zal ik wijzen op het repeterende karakter? Moet ik er historische vergelijkingen bij gaan halen? Zal ik Abel Herzberg citeren? Kan ik misschien toch maar beter doen alsof m’n neus bloedt? Of moet ik gewoon eens aangifte doen en kijken wat er dan gebeurt?
Ik weet het niet. Echt niet. Wat ik wel weet is dat ik kots- en kotsmisselijk wordt van Horster politietweets over ‘zigeunertypes’, zoals deze van afgelopen dinsdag:

‘HvV - OPGEPAST! 3 zigeunertypes (vrouwen) gesignaleerd in Horst vanmiddag in grijze Nissan Micra JL-JJ-21. Bekende inbrekers. Bel bij onraad’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten