vrijdag 10 januari 2014

Klein mysterie 516 – Burgemeester breekt veter

Burgemeester Kees van Rooij van Horst aan de Maas heeft vanochtend de veter van zijn rechterschoen kapot getrokken. Overtuigd veterschoendrager Van Rooij (‘Aan mijn lijf geen slippers of instappers’) is zwaar aangeslagen: ‘Dat verrukkelijke rijgsnoer rafelde de laatste tijd wel een beetje, maar zeg nu zelf: dit verwacht je toch niet?’ De platte zwarte veter was slechts drie maanden oud. ‘Voor ik een nieuwe aanschaf, ga ik toch eerst eens kijken of ik bij de fabrikant, Ecco, geen verhaal kan halen’, aldus de doorgaans zo goedlachse burgervader. Ondanks het malheur is Van Rooij gewoon aan het werk getogen: ‘Met thuis zitten kniezen schiet je ook niets op. En ik moet zeggen de reacties waren hartverwarmend. Dat doet dan toch weer goed.’
De burgemeester, die overigens de oudewijvenknoop prefereert boven de platte knoop, zegt vooralsnog geen verband te zien tussen dit voorval en de in de lokale media breed uitgemeten (klik hier, hier en hier) framebreuk van wethouder Van Rensch gisteren. ‘Zolang het tegendeel niet is bewezen, houd ik het op toeval.’ Van Rooij heeft inmiddels wel een politieonderzoek gelast naar beide incidenten. 

1 opmerking:

  1. mien vrow hay ok zonne schoonreem, ma da ürges ânders.
    Ok ram no de kloëte. Juupke

    BeantwoordenVerwijderen