maandag 24 februari 2014

Klein mysterie 536 – Ouderenmiddag voor iedereen!!!!!!

‘Zo, lieve, lieve, rollatorboys en –girls, nu ga ik jullie eens iets heel fijns vertellen. Ja, ik begrijp wel dat jullie me een beetje ongelovig aan zitten te staren. Hoe ver liggen de tijden immers niet achter jullie dat iemand jullie iets fijns kwam vertellen? Maar heus, het is echt waar! Gehoorapparaten allemaal in? Goed, dan nu het geweldige nieuws: beste boys en girls, op vrijdag 7 maart worden jullie in het Gasthoês getrakteerd op een héle bijzondere muzikale happening! Speciaal en helemaal alleen voor alle ouderen van deze mooie gemeente! Kijk, hier staat het: “Ouderenmiddag voor iedereen!!!!!!”
En zal ik jullie eens zeggen wie er allemaal optreden? Hou je vast: Um & Um, Dorothé Cox met op piano Geert Keijsers, Crist Coppens, Huibertje, Anja Hoeijmakers, Troubadour Math en Opgestoekt. Dat is toch niet misselijk, hè? Wat zegt u? Nee, Opgestoekt ken ik ook niet, maar dat schijnt het zevende wereldwonder te zijn. Hier, luister maar, ik lees even voor uit de uitnodiging: “Opgestoekt hoor ik U zeggen, nooit van gehoord. Nou in Hegelsom weten ze wel beter. Volgend jaar zult U vol trots kunnen zeggen dat U Opgestoekt de 1e keer buiten Hegelsom hebt zien optreden. Ik voorspel U dat mensen voor Opgestoekt in de rij zullen komen te staan. Een geweldige act door Geert Josten (jawel dé Geert Josten), Leo Arts (jawel dé Leo Arts/Revue), Henny van Rens (jawel dé Henny van Rens).”
Nou, boys en girls, wordt dat een knalmiddag of wordt dat geen knalmiddag? Wat zeggen jullie? Aan wie jullie dit toch allemaal te danken hebben? Dat zal ik jullie eens gauw vertellen: aan het CDA Horst aan de Maas. Een fijne, fijne, warme, warme partij! Jullie moesten eens weten hoe goed die het met jullie voor heeft! Dat zijn zo’n zorgzame mensen, dat is werkelijk ongelooflijk!
En boys en girls, weten jullie wat het mooie is? Die he-le middag is he-le-maal gratis! Wat zeggen jullie? Ja, klopt helemaal, het CDA is eigenlijk veel te goed voor deze wereld!
Wat zeggen jullie? Nee, natúúrlijk heeft die middag niets met de komende gemeenteraadsverkiezingen te maken! Wat denken jullie wel niet? De insinuatie alleen al! Nee, aan zulke praktijken zal het CDA zich nou werkelijk nooit bezondigen, daar sta ik persoonlijk voor in! Die middag is louter en alleen op 7 maart omdat 7 maart de naamdag is van de Heilige Paulus de Simpele. En ik hoef jullie hopelijk toch niet uit te leggen hoe hoog het CDA de Heilige Paulus de Simpele in zijn vaandel heeft staan? 
Wat zeggen jullie? Waarom het CDA bij de verkiezingen van 18 november 2009 dan niet op 7 maart maar op 4 en 12 november een muzikaal programma voor jullie in elkaar had geknutseld? Wat zijn jullie toch wantrouwend! Weten jullie dan echt niet dat 4 november de naamdag is van de Heilige Perpetuus van Maastricht? En 12 november de naamdag van de Heilige Nilus de Oudere?
Lieve rollatorboys en –girls, had ik jullie trouwens al verteld dat het CDA voortaan elk jaar zo’n fantastische muzikale happening voor jullie op touw gaat zetten? Geweldig toch! Wat zeggen jullie? Dat het CDA in 2009 hetzelfde had beloofd? En dat jullie de afgelopen vier jaar geen muzikant hebben gezien? Lieve, lieve rollatorboys en –girls, het spijt me het te moeten zeggen, maar dan laat jullie geheugen je toch behoorlijk in de steek! Herinneren jullie je dan echt niet meer dat het CDA jullie zowel in 2012 als in 2013 oliebollen is komen brengen en dat jullie toen samen Nu sijt wellecome hebben gezongen? Alsof dat geen muzikale happening was! Wat zeggen jullie? Of dat dan het vrijwilligerswerk in verpleeg- en verzorgingstehuizen is dat het CDA in 2009 beloofde structureel in zijn activiteitenprogramma op te nemen? Uiteraard! Wat zeggen jullie? Of dat niet wat mager is? Beseffen jullie dan niet dat het CDA zijn aandacht moet spreiden? De intense bekommernis van het CDA strekt zich warempel niet alleen naar jullie uit! Het CDA stort zijn zegenrijke werk uit over de gehele samenleving!
Lieve, lieve rollatorboys en –girls, ik moet er helaas alweer vandoor! Oh ja, denk er wel aan een zakdoek mee te nemen: mocht de muziek wat hard staan, dan kunnen jullie namelijk de uiteinden van de zakdoek in de oren stoppen. Ik zie jullie op 7 maart! Hojje, wah!’

2 opmerkingen:

  1. Een werkelijk geniaal stuk verdient een geniale afsluiting. Wat een vondst om de puntjes van de zakdoek in je oren te doen als de muziek te hard staat! Ga ik komende dagen met carnaval in de praktijk brengen. Dank, heer Moorman!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja,ja. jullie hier en jullie daar, jullie zus en jullie zo.
    zal ik jullie is wat vertellen, vertel het niet verder,. vond het een prachtige middag. Bedankt CDA.
    mijn stem gaat al jaren naar de PVDA, en dat blijft zo....of?
    Juupke

    BeantwoordenVerwijderen