vrijdag 5 april 2024

Intermezzo – Woo-verzoek (7)

Gisteren was het precies een jaar geleden dat ik de gemeente Horst aan de Maas verzocht om mij inzage te geven in de notulen van de aandeelhoudersvergaderingen van Ontwikkelbedrijf Greenport BV. Ik diende dat verzoek in in het kader van de Wet Open Overheid (Woo).

Gisteren was het precies 270 dagen (bijna 9 maanden, bijna 39 weken) geleden dat ik bij de gemeente Horst aan de Maas een bezwaarschrift indiende tegen haar besluit om mij geen inzage te geven in de notulen van de aandeelhoudersvergaderingen van Ontwikkelbedrijf Greenport BV.

Gisteren was het precies 168 dagen (bijna 6 maanden, precies 24 weken) geleden dat de gemeente Horst aan de Maas me liet weten naar verwachting in de loop van november een beslissing te nemen over mijn bezwaarschrift.

Gisteren was het precies 127 dagen (ruim 4 maanden, ruim 18 weken) geleden dat de gemeente Horst aan de Maas me liet weten ‘dat ons college naar verwachting in de loop van januari een beslissing op uw bezwaarschrift zal nemen’.

Gisteren was het precies 83 dagen (bijna 3 maanden, bijna 12 weken geleden dat de gemeente Horst aan de Maas me liet weten: ‘Wij hopen en streven ernaar om u in februari de beslissing op bezwaarschrift toe te zenden.’

Gisteren was het precies 64 dagen (ruim 2 maanden, ruim 9 weken) geleden dat de gemeente Horst aan de Maas me liet weten: ‘Op 20 februari a.s. vindt een algemene vergadering van aandeelhouders plaats waarin de ambtelijke lijn, over hoe in dit geval om te gaan met het verzoek tot openbaarmaking van de gevraagde notulen, ook bestuurlijk wordt besproken. We hopen dat dan over het e.e.a. een duidelijk standpunt wordt ingenomen, zodat wij als Horst aan de Maas verder kunnen met de voorbereiding van de beslissing op het bezwaarschrift en jou in dat kader ook duidelijkheid kunnen geven hoe wordt omgegaan met het al dan niet (gedeeltelijk) openbaar maken van de notulen.’

Gisteren was het precies 41 dagen (ruim 1 maand, bijna 6 weken) geleden dat de gemeente Horst aan de Maas me liet weten: ‘We hopen in de loop van maart een beslissing te kunnen nemen op uw bezwaarschrift.’

Vandaag was ik het gezeik moe. Ik heb de gemeente per aangetekende brief gesommeerd me uiterlijk vrijdag 19 april om 12.00 uur na precies 284 dagen (ruim 9 maanden, bijna 41 weken) in kennis te stellen van haar besluit over mijn bezwaarschrift.

(Klik hier, hier, hier, hier, hier en hier voor eerdere stukjes over mijn Woo-verzoek)

7 opmerkingen:

  1. Laat ik eens gokken, nog 4 weken "uitstel" en daarna ...........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom heeft de burger geen vertrouwen meer in de politiek? HIERDOOR
    OM JE VOOR TE SCHAMEN!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Landsregering gaf afgelopen decennium al het voorbeeld. WOO wet onbetrouwbare overheid. Waarbij "onbetrouwbare" vervangen kan worden door vele "on-" woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wim,
    Brief naar gouverneur of naar de Nationale Ombudsman. Niet meer wachten.
    Verwacht vrijwel niets van de Raad. Als verantwoordelijk wethouder, ja die, en of burgemeester het machtswoord weer eens gebruiken sprinen 20 raadsleden weer in het gelid. En verandert er niets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 27 Raadsleden; allen van gelijke strekking.

      Verwijderen
  5. Precies, geen enkel vertrouwen meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hierbij wil ik u laten weten dat ik naar aanleiding van uw 'Woo-verzoek (7)' besloten heb mijn voorgenomen verhuizing naar Horst-aan-de-Maas vooralsnog uit te stellen. Moedig zijwaarts.

    BeantwoordenVerwijderen