maandag 10 augustus 2009

Actualisatie – Kasteelpark (1)

Zo word ik op mijn wenken bediend: vorige week schreef ik dat het wachten was op de eerste politici die zich in de naamgevingskwestie van de Moelbaerenbos zouden gaan mengen. Welnu, nadat SP-raadslid Thijs Coppus vorige week dinsdag op zijn weblog al op de zaak inging, heeft hij vandaag namens de SP-fractie schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en wethouders gesteld (klik hier voor het betreffende persbericht). De SP blijkt voorstander van behoud van de naam Moelbaerenbos, vindt het kapitaalvernietiging om alle nieuwe borden te vervangen en vraagt het college daarom extra borden te plaatsen met daarop de mededeling dat de Horster naam voor het bos Moelbaerenbos is. Extra borden dus. Daar ben ik dan weer geen voorstander van. Het wordt dan nóg lastiger om door alle borden, banieren, maaskeien, zuilen, leeuwen en hekken het bos nog te zien. En was het daar niet allemaal om begonnen?
Opmerkelijk overigens dat de discussie zich toespitst op de naam. Persoonlijk stoor ik me meer aan al die overbodige tierlantijntjes om het bos ‘herkenbaar’ te maken dan aan de naam; trouwe lezers van dit weblog hadden dit waarschijnlijk al begrepen. Dat VVV gisteren twee punten heeft laten liggen tegen die irritante bende uit Den Haag is trouwens nóg veel erger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten