maandag 23 november 2009

Intermezzo – Kerstverlichting

Terwijl Sinterklaas nog maar net is gearriveerd, daalt de terreur van de opgelegde kerstgezelligheid alweer op ons neer. Persoonlijk heb ik de schurft aan kerstbomen, kerstdrukte, kerstverlichting en kerstmuziek, maar ik zou het niet durven zoiets hardop uit te spreken. Voordat je het weet, ligt een enkeltje Venray voor je klaar. Dat wens ik mezelf nu ook weer niet toe: het moet geen pretje zijn te worden verbannen naar een oord waar de PvdA-lijsttrekker op vrijdag zijn ongefundeerde gal spuit over een collega-lijsttrekker en op zaterdag door laat schemeren niet gelukkig te zijn met twee van z’n drie fractiegenoten die op basis van voorkeurstemmen in de gemeenteraad zijn gekozen. Dus daarom geen afkeurend woord over de kerstverlichting die de centrumring van Horst (ja hoor, die heeft Horst) sinds enkele dagen opfleurt. Zo weten we tenminste ook waar de opbrengsten van de reclameheffing voor ondernemers in het Horster centrum naartoe gaan. Maar mag ik misschien wel opmerken dat degene die in de Kloosterstraat een Sinterklaasmijter heeft bevestigd aan de kerstverlichting in mijn ogen in aanmerking komt voor een lintje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten