maandag 15 februari 2010

Actualisatie – Witte reiger

Is het z’n kleur? Z’n trage, statige vlucht? Z’n zeldzaamheid in vergelijking met z’n blauwe soortgenoot? Z’n mensenschuwheid? Het zal wel een combinatie van deze factoren zijn. Feit is: de witte reiger (officieel grote zilverreiger geheten) fascineert me. Ik had ‘m de afgelopen maanden al enkele malen in de smiezen. Toch duurde het tot afgelopen vrijdag voordat ik ‘m op de foto wist vast te leggen. Vissend in wat blijkens de topografische kaart van Nederland de Grenssloot heet maar ik altijd heb aangezien voor de Lollebeek. En staand op de verkeerde – namelijk de Venrayse – oever van diezelfde beek.

1 opmerking:

  1. Hoi Wim,

    Bijna een jaar later heb ik in Lottum deze prachtige vogel gezien en wel in VIERVOUD. Als druppels witte verf op een groen doek zaten ze in een boom. Jazeker! Reigers -en ook de zilverreigers- zitten niet alleen aan de waterkant of in het veld.

    BeantwoordenVerwijderen