vrijdag 18 juli 2008

Intermezzo – Sierlijke 1 3 5

Wees eens héél eerlijk: treft u vandaag de dag nog wel eens een sierlijke, ouderwetse 1, 3 en/of 5 aan? ‘Ja, op jouw huisnummerbordje’, zult u zeggen.Daar heeft u dan gelijk in, maar ik bedoel eigenlijk meer of u ze in het wild ooit nog tegenkomt. Nee? Nou, ik wel hoor. Eergisteren zelfs. Ik doe u deze Geheimtip – zoals de Duitsers zo mooi zeggen – graag aan de hand.
Moe (figuurlijk dan) van dat eeuwige geren in die dodelijk saaie Schadijker Bossen besloot ik eergisteren mijn trimmersgeluk eens elders te beproeven. Ik belandde in het bosgebied aan de Sint-Jorisweg in Hegelsom. Kijk eens wat ik daar aantrof:Hoewel de 5 mij eigenlijk iets te zeer is opgepoetst en de k en de m volstrekt detoneren, kon mijn dag niet meer stuk. Zelfs liet ik mijn goede humeur niet verpesten door de enorme regenbui die plotseling losbarstte. Ook het feit dat er helemaal geen rode route van 3,5 kilometer en een witte van 1,5 kilometer (meer) bleek te zijn, waardoor ik als een kip zonder kop rondrende, nam ik graag op de koop toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten