woensdag 20 augustus 2008

Top 5 – Nietszeggende appartementencomplexen met aanvaardbare namen

Mijn top 5 van volstrekt nietszeggende Horster appartementencomplexen met aanvaardbare namen:

1.
2.
3.
4.
5.
Na twee top 5-en van volstrekt nietszeggende Horster appartementencomplexen zou misschien de indruk kunnen ontstaan dat ik geen hoge hoed op heb van Horster appartementencomplexen. Die indruk is juist. Ik vind de Horster appartementencomplexen zielloos, vlees noch vis, weinig gedurfd, saai, karakterloos, eenheidsworst. Zijn er dan geen uitzonderingen? De Michelsplaats en Torenzicht weten zich enigszins aan de eenheidsworst te onttrekken, maar het enige Horster appartementencomplex dat wat mij betreft echt is geslaagd, is de (of: het?) Hof van Horst:Het is hier in mijn ogen uitstekend gelukt oudbouw (de voormalige MULO/MAVO) en nieuwbouw te integreren. Het resultaat is een intiem geheel dat met zijn besloten binnenplaats inderdaad de sfeer van een echt hofje benadert, al had de rood geverfde betonnen bestrating wat mij betreft ook wel door iets natuurlijkers vervangen mogen worden. Maar vooral qua kleur- en materiaalgebruik en architectonische vormgeving steekt de Hof van Horst in mijn ogen ver boven de andere appartementencomplexen uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten