dinsdag 30 december 2008

Actualisatie – Huis aan drie straten

Eindejaarstijd = actualisatietijd. Al een hele tijd ligt een aantal eerder op dit weblog behandelde items op actualisatie te wachten. De komende week wil ik een deel van die achterstand wegwerken. Dit betekent dat ik mijn best zal doen dagelijks minimaal één actualisatie toe te voegen. Vandaag het Huis aan Drie Straten. Op 24 juli vroeg ik mij af of er behalve Julianastraat 49 in Horst nog meer huizen te vinden zijn die aan drie straten liggen. Ik heb geen antwoord op die vraag gekregen, naar ik vermoed omdat niemand een dergelijk huis kent. Inmiddels ben ik er wel achter dat Amsterdam een Huis aan Drie Grachten heeft. Het gaat om een omstreeks 1610 gebouwd dubbelhuis met als adres Oudezijds Voorburgwal 249. Behalve aan de Oudezijds Voorburgwal ligt het ook aan de Grimburgwal en de Oudezijds Achterburgwal. Er is voorwaar slechter gezelschap denkbaar voor Julianastraat 49.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten