maandag 2 november 2009

Klein mysterie 112 – PTT

Ik mag hier dan wel regelmatig de progressieveling uithangen, in de alledaagse werkelijkheid ben ik zo conservatief als maar zijn kan. Dat valt u tegen? Kan ik me voorstellen, maar het is gewoon zo, ik kan er niet omheen. Zo doe ik boodschappen bij de EDAH (ofschoon die winkel toch al weer drie jaar Plus heet), koop ik boeken en tijdschriften bij Willems en Rietjens (ofschoon zeker die Rietjens al een eeuwigheid uit Horst weg is), woon ik in de gemeente Horst (ofschoon die sinds 2001 niet meer bestaat), ren ik regelmatig in de Moelbaerenbos (ofschoon die sinds deze zomer Kasteelpark Ter Horst heet) en haal ik op donderdag altijd met veel plezier de Horster Bode uit de brievenbus (ofschoon het oudste Horster nieuwsblad die titel al sinds 1941 niet meer draagt). Is de post te laat of doet de telefoon het niet? Dan kanker ik op de PTT, ofschoon de naam PTT (‘Posterijen, Telegrafie, Telefonie’ – voor de jongere lezers) zeven jaar geleden plaatsmaakte voor TPG Post. Wat ik maar wil zeggen, is dat ik er grote moeite mee heb me aan te passen aan nieuwe werkelijkheden. Ik troost me maar met de gedachte dat ik niet de enige ben. Of ik dat wel zeker weet, dat ik niet de enige ben? Ja. Kijk maar:Ongelooflijk dat die bordjes er vier maanden moesten hangen voor het me opviel, maar in Horst bestaat de PTT dus gewoon nog. Horst-sweet-Horst! Nu ook nog de Witte School, de boerderij van Hoogers, Cox Jeu, slagerij Kersten (‘Braadworst van Kersten – da’s pas lekkere’) en B.A.P. Titseler - om maar eens een paar zijstraten te noemen - terug en je zult zien dat alles weer goed komt.

1 opmerking: