maandag 22 november 2010

Top 5 – Regenmuziek

Wat een regen zeg, vorig weekend! Ik had echt te doen met de getroffenen. Natuurlijk vooral met die in Baarlo, maar ook met die in Meerlo en Tienray. Wat in de berichtgeving een beetje onderbelicht is gebleven, is dat ook Meterik tot de getroffen gebieden behoorde. Wat zeg ik? Ik woon op nog geen honderd meter van de grens tussen Horst en Meterik, maar ook mij was de rampspoed waardoor Meterik was geraakt, compleet ontgaan. Pas toen het alweer twee dagen droog was, kwam ik er achter. Nota bene tijdens het vragenuurtje van de Tweede Kamer. Want daar hoorde ik het illustere Meterikse Kamerlid dat tweehonderd meter verderop woont, ineens zeggen (klik hier en spoel vervolgens door naar 52.35 minuten): ‘Ik behoor tot de 30% [van de bevolking van Limburg] die ondergelopen zijn de afgelopen dagen.’Ik schaamde me diep toen ik dat hoorde. Een buurtgenoot verkeerde in nood en terwijl ik om de hoek hoog en droog zat, had ik niets van me laten horen! Ik was heus niet te beroerd geweest om een paar uurtjes te komen hozen. Maar helaas, gedane zaken nemen geen keer. Raymond, excuses. Geef de volgende keer een seintje en ik sta binnen een halve minuut bij je op de stoep (of was die ook ondergelopen?). Ik heb lang zitten denken hoe ik het toch nog een beetje goed zou kunnen maken. Na rijp beraad heb ik besloten tot een top 5 van regenmuziek. Die draag ik graag op aan Raymond, de voorzitter van de Limburgse Bond van Muziekgezelschappen. Hier komt ie:

5. Après la pluie door het René Aubry septet

4. Ritme van de regen door Rob de Nijs

3. De Regendans door Kabouter Plop

2. Crying in the rain door The Everly Brothers

1. Into each life some rain must fall door The Ink Spots en Ella Fitzgerald

1 opmerking: