maandag 3 december 2012

Klein mysterie 404 – Niet poepen (3)

Staat u me toe dat ik er weer eens een paar hondenpoepfrustratiebordjes in gooi? Niks zo irritant als hondenpoep – niks zo mooi als bordjes waar de hondenpoepfrustratie vanaf druipt.

Peter Janssen (ja altijd weer Peter Janssen, hij is een van mijn topinformanten) attendeerde me een tijdje terug op een interessant bordje in Sevenum (ja, altijd weer Sevenum, een echte hondenpoepfrustratiebordjeshotspot). Te vinden aan de Krouwelstraat. Hoewel hij een foto meestuurde, vond ik dat ik het aan m’n stand verplicht was ook zelf een kijkje te gaan nemen. Ik kan u verzekeren dat ik bepaald geen spijt heb van die mezelf opgelegde verplichting.
Aan de Krouwelstraat ligt iets wat ik als een semiopenbare schildpaddenvijver zou willen omschrijven. Die is op zichzelf al eine Reise wert, maar dat geldt dubbel en dwars voor het houten bordje dat is bevestigd aan het om de vijver geplaatste hek:
Dat ‘schijten’ is mooi, zonder uitroeptekens zijn zulke bordjes niet compleet en een verwijzing naar zielige kindertjes doet het altijd goed. Maar wat dit bordje pas echt opstuwt in de hondenpoepfrustratiebordjeshiërarchie is natuurlijk dat ‘non de ju!!’. Heerlijk! Zou eeuwig zonde zijn als het bordje ooit zou verdwijnen, dus ik roep bij dezen alle honden uit de buurt op regelmatig een lekkere bolus te blijven draaien bij de schildpaddenvijver.
Nadere inspectie van de directe omgeving van de schildpaddenvijver leverde trouwens qua hondenpoepfrustratie nog enkele kleinere keutels op. Zoals dit bordje, dat het eveneens doet voorkomen alsof alleen kinderen slachtoffer zouden zijn van hondenhoopjes en waarvan de maker geen keuze heeft kunnen maken tussen tutoyeren en vousvoyeren:
Schuin tegenover voorgaand bordje trof ik dit bordje aan met daarop een exemplaar van een vermoedelijk exclusief Sevenums hondenras, dat als voornaamste kenmerken heeft dat het staande zijn grote bah doet en dat het slechts over twee poten beschikt:
Tot slot graag uw gewaardeerde aandacht voor een bordje dat kan wedijveren met dat bij de schildpaddenvijver. Zaterdag zelf gesignaleerd, hangend in een haag aan het begin van de Molengatweg in Horst. Als we het letterlijk nemen behoort het niet tot de categorie hondenpoepfrustratiebordjes. Toch heb ik zo’n donkerbruin vermoeden dat we het niet letterlijk moeten nemen:  
Tot zover voor vandaag de berichtgeving over enkele van de jongste ontwikkelingen aan het bruin front.

1 opmerking:

  1. Bij deze nomineer ik op de valreep van 2012 hondenpoepfrustratiebordjeshiërarchie tot HET WOORD VAN HET JAAR!

    BeantwoordenVerwijderen