kun je twee dingen doen. Ik neem beide opties graag met u
door.
Optie 1: je doet wat dit bord
je opdraagt en slaat rechtsaf, ofschoon je heel goed weet
dat Sevenum aan je linkerhand ligt. Je steekt vervolgens de spoorweg over of
wacht voor een gesloten spoorwegboom. Dit laatste is niet uitgesloten, gezien de
minimaal zes treinen die hier bijna elk uur passeren. Goed, gesloten spoorbomen
of niet, als je de spoorwegovergang achter je hebt liggen, steek je deze
dwarsweg over.
Je hebt voorrang, maar ben bedacht op auto’s waarbij je in
de dode hoek zit. Net voorbij de dwarsweg is het helemaal opletten geblazen:
(brom)fietsverkeer van rechts heeft hier voorrang. Weer een paar meter verder
sla je linksaf. Je steekt nu de razend drukke Stationsstraat over.
Wil je je leven niet in de waagschaal stellen, dan is het
niet onverstandig dit in twee etappes te doen. Heb je eenmaal de overzijde van
de weg bereikt, dan is het weer opletten geblazen: (brom)fietsverkeer van
rechts heeft hier voorrang. Je slaat linksaf en steekt nu de Spoorweg over.
Je hebt voorrang, maar ben bedacht op auto’s waarbij je in
de dode hoek zit.
Je steekt vervolgens de spoorweg over of wacht voor een gesloten spoorwegboom. Dit laatste is niet uitgesloten, gezien de minimaal zes
treinen die hier bijna elk uur passeren. Heb je ook deze barrière genomen, dan
bevind je je nu recht tegenover het punt waarop deze reisbeschrijving begon.
Optie 2: je trekt je niets aan van dit bord
en al evenmin van het inrijverbodsbord en gebruikt het
olifantenpaadje achter het inrijverbodsbord om de Stationsstraat over te
steken.
Aan u de keus.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten