zaterdag 12 augustus 2017

Intermezzo – WaaRomney

En jij?’
‘Ik sta vrijdag op Lowlands, zaterdag op het Zomerparkfeest en zondag op WaaRomney.’
‘Chill, man.’
‘Dacht het wel, ja.’
WaaRomney, zei je? Ken ik helemaal niet.’
‘Is nieuw.’
‘Bijzondere naam.’
‘Wordt gehouden in en rondom een romneyloods.’
‘Romneyloods? Nooit van gehoord.’
‘Ik ook niet, maar schijnt een loods te zijn in de vorm van een liggende halve cilinder.’
‘Je meent het!’
‘Freddy Heineken heeft tijdens zijn ontvoering wekenlang vastgezeten in een romneyloods.’
‘Zondag, zei je?’
‘Zondag 20 augustus, van 1 tot 5.’
‘En behalve jij?’
‘Hopelijk muziek, beeldende kunst, poëzie, video, fotografie, theater, performance, literatuur en noem maar op. Met name door mensen uit Horst aan de Maas en omgeving.’
‘Sodeju, zeg!’
‘Dat wil zeggen: ze zijn die mensen aan het vragen.’
‘Typisch gevalletje last minute werk dus.’
‘Kun je wel zeggen. Kon ook moeilijk anders, want na 20 augustus staat de loods niet meer leeg. Maar ik heb er wel vertrouwen in, het enthousiasme spat er vanaf.’
‘Waar zei je ook alweer?’
‘Op de kruising Speulhofsbaan – Americaanseweg in Meterik. Bij café Ôs Kruuspunt.’
‘Camping?’
‘Nope.’
‘Entree?’
‘Nope.’
‘Ik ben van de partij op WaaRomney!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten