maandag 29 oktober 2018

Top 5 – Keukentafels van Horster gemeenteraadsleden

Nou, dat viel om de dooie donder nog niet mee, zeg, om een top 5 van keukentafels van Horster gemeenteraadsleden samen te stellen (klik ook hier en hier)! Omdat ze in wezen alle tien bijzonder zijn én als dank voor de medewerking van de betreffende dame en heren, heb ik ze allemaal in de top 5 opgenomen. Over criteria heb ik lang nagedacht. Uiteindelijk heb ik de begeleidende tekst die acht van de tien raadsleden meestuurden het zwaarst laten wegen. Pech dus voor Roy Bouten en Jos Gubbels: zij voorzagen hun keukentafel niet van commentaar.

Genoeg geouwehoerd, hier komt ie, de exclusieve Horst-sweet-Horst top 5 van keukentafels van Horster gemeenteraadsleden:

5. Roy Bouten (PvdA)
Toch vreemd dat een Ajax-attribuut ontbreekt.

Jeroen Brouns (Essentie)
Zijn eigen commentaar: ‘Hierbij onze/mijn keukentafel. Die wordt veelal gesierd door Lego. Zie foto met een Legohuis. Met een achtergrond in vastgoed en huisvesting is en blijft bouwen me altijd ontspanning bezorgen. Ik mag ‘t graag samen met mijn 2 zoontjes doen.’
Wekt herinneringen aan mijn eigen keukentafel van vroeger, waarop altijd een Lego-voetbalstadion prijkte.

Jos Gubbels (D66+GroenLinks)
Die vaas!

Alex Janssen (CDA)
Zijn eigen commentaar: ‘Hierbij een blik op onze keukentafel ‘s morgens vroeg als alle kippen nog op stok zijn. Kijk goed, volgens mij kun je hier wel ff los gaan ...’
Het is een misverstand dat ik altijd ff zou willen losgaan.

Thijs Lenssen (SP)
Zijn eigen commentaar: ‘Had nog niet opgeruimd.’
Zou die Oor bedoeld zijn voor saaie momenten tijdens de raadsvergadering?

Kay Thijssen (Essentie)
Zijn eigen commentaar: ‘Keukentafel is denk ik typerend voor een vloggend raadslid en student! ;)’
Maar toch niet alle vloggende raadsleden en studenten zullen een hand op hun keukentafel hebben liggen?

4. Jim Weijs (D66+GroenLinks)


Zijn eigen commentaar: ‘Hierbij de mijne. Die is wel redelijk “functioneel” merk ik op. Twee laptops (voor werk en voor vrije tijd), een koptelefoon, het boek wat ik nu aan het lezen ben (Patrick Rothfuss, The Name of the Wind) en twee boeken van mijn favoriete schrijfster (Louise Erdrich).’
Functioneel ja. Maar vooral ook heel vol.

3. Bram Hendrix (Essentie)


Zijn eigen commentaar: ‘Gemiddeld genomen liggen er iets meer broodkruimels en restjes hagelslag bij maar dat was al mooi opgeruimd! Lego vult ook regelmatig de tafel, maar zeker ook auto's. Liefst zelfrijdende exemplaren, wel zo vermakelijk.’
Maar die vaas met bloemen staat net iets uit het lood. Net als de hele tafel trouwens.

2. Danny van Hees (CDA)


Zijn eigen commentaar: ‘De sobere middagtafel van ons, zonder poespas maar met Grad en uiteraard zonder schouw.’
Die Grad! En vier stoelen in vier verschillende kleuren!

1. Aniet Fonteyne (SP)


Haar eigen commentaar: ‘Was het bijna vergeten, dus zojuist nog snel een foto gemaakt. Met leuk toeval dat gisteren de nieuwe Spanning in de bus viel. De kat die op de foto staat heet Prutske. Heb nog een kat, die heet Fidel, was wel grappig geweest als die er ook nog bij had gestaan.’
Dat van die Spanning (met Karl Marx op het omslag) zullen we dan maar voor waar aannemen. Let ook even op de bijzondere vorm van de keukentafel van Aniet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten