vrijdag 28 juni 2019

Intermezzo – Regenboogzebrapad (2)

Eerst het slechte nieuws: vanavond om 19.00 uur wordt er geen regenboogzebrapad aangelegd bij het Sint-Lambertusplein. Hoe zat het ook alweer? Eind februari beloofde wethouder Beurskens (Essentie) dat Horst een regenboogzebrapad zou krijgen. Vier maanden later is daar nog geen spoor van te zien. Waarom zouden we dan als burgers, als initiatief van onderop, niet gewoon zelf de spuitbus ter hand nemen? Mijn oproep (klik hier) werd veel gelezen en ontving veel ‘leuk’-s en ‘geweldig’-s op Facebook. Maar op de vraag om mee te doen kwam helaas geen respons. En in m’n eentje zou het zeker niet lukken. Daarom besloot ik aan het begin van de middag met pijn in het hart de actie af te blazen.


En dan nu het goede nieuws: morgenvroeg vanaf 11.00 uur wordt er wél een regenboogzebrapad aangelegd bij het Sint-Lambertusplein! Hoe dat nu weer zo? Nauwelijks een uur nadat ik tot afgelasting had besloten, kreeg ik via WhatsApp een bericht doorgestuurd. Daarin verklaren een zekere Anno en een zekere Niem dat ze morgenochtend een regenboogzebrapad bij het Sint-Lambertusplein gaan verven ‘om de gemeente een handje te helpen’. Tegelijkertijd gaan Anno en Niem Roze Zaterdag vieren. Ze roepen iedereen op tot meeviering. Wel een beetje jammer is dat de oproep een aantal letterlijke citaten uit het Horst-sweet-Horst-stukje van gisteren bevat – zonder bronvermelding. Voor deze ene keer (en voor de goede zaak) zal ik dit maar door de vingers zien. Want dit is natuurlijk een mooi initiatief dat alle steun verdient. Ook van mij, dus ik ben morgenvroeg van de partij. Jij ook?


Bij gebrek aan roze kleding ga ik trouwens geen gehoor geven aan de oproep van Anno en Niem om in roze outfit te verschijnen. Het staat jou natuurlijk vrij om dit wel te doen. (Wil jij ook het WhatsAppbericht-ontvangen, mail dan je telefoonnummer naar horstsweethorst@gmail.com)


Intussen heb ik hetzelfde bericht overigens al van zes verschillende mensen doorgestuurd gekregen, dus het lijkt erop alsof Anno en Niem meer mensen mee hebben weten te krijgen dan ik …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten